Wednesday, 12 October 2011

BiCaRa HaTi Q (ePISOD 1) -AQ

Assalamualaikum....
Lame rasanya aq tidak merenggangkan jari jemariku untuk menaip setiap bicara yang berada didalam hatiku untuk dikongsi bersama2...terlalu banyak cerita yang aq ingin kongsikan disini tapi masa selalu sahaja cemburu dengan aq..biasala seharian suntuk berada di ofis mana ada masa untuk mengarang..balik kerja aje sudah kepenatan yg amat..walhal kerja aq tidaklah sebuzy macam ahli korporat tu..hahaha..tapi memang memenatkan ditambah pula dengan keadaan di dalam train yg begitu sesak,bising,dan penuh dengan gelagat manusia tidak kita pernah lihat sebelum neyh..sesampai je dirumah pe lagi baring la terus.sedar x sedar tertidur sudah..kadang2 smpai ke pagi aq tidur..penat kan..mengalahkan menteri pulak kan...

Terlalu banyak cerita yang aq ingin kongsikan..seperti mana yang aq katakan tdi..terlalu banyak memory indah dan duka yang aq ingin luahkan cuma tidak tahu dr mana untuk memulakannya..ada cerita sedih..gembira..:))...u know whut kadang-kadang hidup kita ini hanya seketika cuma..kita hanya hidup menumpang dibumi..that y kita harus menghargai setiap masa,saat n detik yang kita ada..jangan terlalu leka dengan hara duniawi aja...:-)

Seperti aq...aq adalah aq..tiada siapa yang akan menjadi diri aq selain diri aq sendiri..hidup aq penuh dengan liku2 kehidupan yang aq sendiri tidak menginginkan...hidup yang selalu sahaja dipenuhi dengan ujian2 yang diberikan olehNYA...tetapi aq tetap bersyukur dengan apa yang aq ada sehingga kini,..bersyukur kerana diberikan kehidupan yang sempurna ini walaupun ada kalanya hidup penuh dengan kekurangan ...semua ini mengajar aq erti kehidupan yang sebenar..kehidupan yang mengajar aq erti ketabahan dalam menghadapi dugaan dan ujian yang ENGKAU berikan..kehidupan ini juga mengajar aq erti sebuah pergorbanan..terpksa berkorban demi kebaikan diri dan juga orang lain..kehidupan juga mengajar aq erti sebuah keikhlasan didalam sesebuah perhubungan dan juga perbuatan yang kita lakukan..redha dengan setiap apa yang berlaku..

Dari kecil aq hidup aq mewah..tetapi bukan mewah seperti tinggal didalam rumah yang besar,ada kereta lebih dari satu..hidup aq mewah dari segi kasih sayang,kasih sayang keluarga yang aq amat menyayangi mereka..aq amat berterima kasih kepada mereka berdua..TERIMA KASIH MA..ABAH..kerana mereka berdua lah aq menjadi insan yang berguna sehingga ke hari ini...apa yang aq mahukan mesti aq dapat..aq tidak meminta mereka untuk memenuhi semua permintaanku..dikalangan keluarga aq..aq diberi gelaran anak manja sebab apa yang aq mahukan aq dapat..sama seperti adeq2 ku juga yang lain cuma layanan tu lebih kepada aq..aq anak sulung dari lima beradik..smuanya pompuan..comey2 jew semua hahaha....perasan kan..Bile diingatkn balik time sekolah dulu best je..rasa macam ingin putarkan kembali masa tu..tetapi apakan daya...memang tidak boleh la kan..lau nak cerita zaman2 skolah ni memg besok p0n takkan abis punya..terlalu byk story mory..inin hanyalah pengenalan je dahulu tentang diri aq..

Dari kecik aq memang nakal..nakal sesangat la..sampaikan pernah dimarahi oleh abah sebab bunuh anak ayam..ahahahaha kejam kan..hurm..geram sangat tgk anak2 ayam tu..kiut bangat..bila kite ikut dibelakang ibu ayam tu mesty kejar kite sbb kacau ank2 dia..teruk jugak la kene pukul sampai calar2 badan aq taw..da ke pukul dengan ranting..memang la..lepas tu yang kelakarnya ambik doubletape tu tampal kt badan..orang kalau luke ambik plaster..ni tidak..belit la kt bdn gune benda alah tu..tah ape2 je kan..sedey jew waktu tu...abis memang da budak nakal namenya nk uat cmne kan..bt0l x..suke panjat pokok,xdengar ckp ma abah..lawan je..tetapi aq seorang kakak yg bertanggungjawab..jaga adeq2 time ma abah tiada kt rumah..hahahahahaha bek lhaa sgt kan...lgi satu aq memg xsuke makan ubat..pakse la mcm mne pon memg xsuke..pahit..xsedap langsung..ingt lgi time aq demam..kene telan ubat bijik..yg warne kuning tu..tu pon xley telan..da ciap patahkan2 lgi..xnak jgak...last2 abah bawak aq g kt semak belakang uma,..tnggalkn aq sorg2 kt sne..da puas aku melalak dorg dtg blik ambik,..pastu aq janji nk mum ubt last2 xmum jgk..kene lgi..ada la dalam 3 kli kene tnggal kt semak..pastu mum la dgn terpksenyer..huhuhuhuhu mmg penakot UBAT laaa............TEWOK KAN

aduiii mate ni dah ngantok la pulak..ayat pon da tunggang langang  dh..maaf la beb..if cer aq neyh xbpe nk faham...type pon da xbpe btol..kite smbng bec0k lak okeyh..tyme to rest n nk tito..s0k teje....tatot nnt layan blog pai ke pgi xtito.sush..nyte allz...muaahhhh...

Tuesday, 11 October 2011

DEFINASI CINTA

     CINTA!! Pe yg korunk taw sal CINTA neyh...terlalu byk definasi ttng CINTA..cinta kpd yg satu ( ALLAH )..cinta kpd ibubpa..cinta kpd shabat..cinta kdp dri sndri..cinta pd alam..cinta pd binatng dan juga cinta kepd kekasih....cinta..cinta..cinta..asyik2 cinta kan...dlm tv pon byk kish ttng cinta neyh..drama,filem,dan jga novel2 yg skunk hangat dipsaran juga mngisahkan ttng cinta cume plot jalan cerita sesebuah novel shja yg laen tetapi selitkn jga ttng CINTA....
    
   CINTA..itu komitmen..yg xbole maen2...bkn ley maen cmpak semcm tu jew..ia perlu dirancng & dlaksana sebaek mungkin..Tak bolehlah nak bergaduh, paksa2 dan mengabaikan tanggungjawab pd pasangan. Untuk yang dah berkahwin, nafkah wajib dipenuhi. Amanah sbgai suami isteri kena ditunaikan sebaiknya. Komited sbgai suami yg mithali, ummi yg solehah, agr dpt melahirkan anak2 yg afiq, yg arif, yg anis, yg santun. Menjadikan rumahtangga dipenuhi mahabbah, mawaddah dan sakinah :)


   CINTA..itu intuitive iaitu Naluri...mcm owg kata CINTA ITU DIHATI..bercinta yg hangat ble kite dpt merasai ape dirasai oleh owg yg tersyg..Jika xnk disakiti kite xkn mnyakiti owg laen bukan!!..Jika nk disayangi,kita akn memberi kaseh syg seluhurnya..Jika da rase bimbang,sering kita akn merase..,MACAM cinta ibu pd ank2 nya..Sering mereka dpt rase ape yg ank2 mereka buat yg baek mahupun tidak tol x..??


   CINTA..itu NATURE atau FITRAH...bt0l,bile Nabi Adam dicipta,bginda rase kesunyian..Allah menciptakn Hawa sbgai peneman..rase ingn dsyngi n mnyayangi itu adlh fitrah mnusia..kowank pon mesty rase cmtu kan..?CINTA itu BENAR & SUCI...


  CINTA..itu sering brda dipuncak atau TOP..bile da rse cinta kite akn sling bkerjasame,sling mngasihi..itulh nilai yg mngikat kite smua utk tewos bersatu..Sekua cinta TUHAN yg memberikan plbgai nikmat hidp,cinta itu dipuncak kehidupan kite..
 Lastly....
   
   CINTA..itu sifatnya ALTRUISTIC..huhuhu..a..a..pe tuh?..altruistic mknaye melebihkn owg laen dr dri sndri.Bak kata Ustaz Hasrizal, makna hidup pada memberi. Bila cinta, kita sanggup berkorban untuk yang kita cinta dan kasihi...Bila ada niat untuk membahagiakan yang lain, maka kita akan usahakan yang terbaik untuk memenuhi kehidupannya dengan bahagia dan sempurna. Kata Abang Ed, bila kita tolong orang, Allah akan membantu kita, menambah nikmat untuk kita. Indahnya.....:)

Sunday, 9 October 2011

Q Adalah Q

Dalam kesendirian kunyanyikan
sendu'a hatiQ,,,,
Dan dalam gemuruh halilintar yang menyambar
kutitikan amarah dihatiQ,,,

walau tiada yang tw bagaimana dengan
sakit dan perih'a luka yang kau gores
dan terpajang indah didinding hatiQ,,,,,

Deras'a hujan seakan tiada bisa samarkan airmataQ
sakit dan perih ini terlalu nyata bagiQ
tapi mengapa seakan kutak bisa melepasmu
dan terus bertahan dalam dilemamu
Q hanya bisa tersenyum tipis setiap kau sebut nama'a
dan acuhkan cemburuQ,,,,,
Q kalahkan tangisQ jga emosi yg menenggelamkan
Q dalam belenggu cintamu,,,,,,



Sedangkan kau selalu selalu bertanya bagaimana dengan rasaQ
harus'a tak perlu kau tanya,,,
tapi coba bayangkan bila kau menjadi Q
yang terpasung badai asmaramu
walau sungguh nyata sakit yang kurasa,,,,,,


namun Q selalu cinta,,,
juga terus menjaga kesetiaan untukmu
menjagamu walau
tak berarti untukmu,,,,
dan biarkan waktu terus berlalu seiring rapuh'a jiwaQ





Who Are U

siapakah dirimu????

adakah kau pemerhati,
yang memerhati setiap tingkah laku ku.....
atau ianya hanya satu kebetulan,
kebetulan yang tidak disengajakan.....
aku cuba memikirkan siapakah dirimu yang sebenarnya,
namun ku buntu....
mungkin waktu yang akan membuka hijab mu itu..
dan memperlihatkan ku siapa dirimu sebenarnya..
atau........

adakah kau adalah dia???





All About Heart

hati
yang semalam petah berbicara
yang kelmarin penuh berkata-kata
kini diam membisu seribu bahasa
hati
yang semalam berdesus
yang kelmarin berbisik-bisik
kini kelu menyepi seribu aksara
hati
yang semalam sukarnya minda menafsir
yang kelmarin saratnya soalan terpendam
kini beku memikirkan seribu makna
hati
yang semalam kian kelam
yang kelmarin makin kusam
kini lesu melelahkan seribu bungkam.


Saturday, 8 October 2011

KaTa-KaTa CinTa

Kata-kata cinta - This tyme aq ingin memberi sebiah kata2 cinta t0k sibuah aty agar dye merase senng n lbih Fall in LOVE each other :))...DiBaWaH INI adalah kate2 cinta buat sang kekasih..Wife yg TERSAYANG atau kepada sesiapa yg anda Sayang....

   ~~~Kata-kata cinta ini memiliki kata-kata yang mendalam pula bermakna, kemungkinan si dia dapat merasakan betapa mendalamnya cinta anda padanya. Sehingga jadi semakin sayang deh, dan tidak akan berfikir untuk mendua, moga-moga saja berhasil deh walaupun agak lebay dikit. Oke langsung aja deh agan simak dan baca :



Jika ada 10 orang yg sayang padamu, aku pastilah diantaranya, jika hanya satu yang menyayaingmu orang itu adalah aku, dan jika tiada lagi yang menyayangimu maka berarti aku telah pergi meninggalkan dunia ini.
Andai aku adalah air matamu, maka aku akan mengalir kebibirmu. Namun jika kamu adalah air mataku, aku tidak akan pernah menangis, karena aku tak mau melihatmu jatuh dan menghilang.
Jika kamu terjatuh ke sungai, ada perahu…jika jatuh ke dalam sumur, ada tambang,…dan jika kamu jatuh cinta, maka ada aku icon biggrin kata kata cinta
Tahukah kamu, mataku sering merasa cemburu dengan hatiku
Karena kamu selalu berada di hatiku, namun jauh dari mataku icon sad kata kata cinta

Bagi seluruh dunia ini, kamu adalah seorang manusia diantara yang lain, bagiku kamu adalah seluruh dunia itu
Jangan mencari ketampanan (kecantikan) karena akan luntur oleh waktu, juga jangan mencari keindahan kulit, akan keriput nantinya. Tapi carilah hati yang setia yang selalu akan merindukanmu selamanya.
Tahukah kenapa Tuhan menciptakan jarak diantara jari-jari kita? Karena kelak, seorang yang mencintaimu (yaitu aku) akan mengisi jarak-jarak itu, dengan menggenggam tanganmu selamanya.
Tahu kah kamu betapa besar cintaku padamu? Cobalah menangkap air hujan yang jatuh. Yang berhasil kau tangkap adalah besarnya rasa cintamu padaku, dan hujan yang tak dapat kau tangkap, itulah besarnya cintaku.

 pss//:Peace..!! mudah-mudahan dpt meluahkn isi hatimu pd sidia...ana doakn yepp..:p

KeHiDuPaN

   Kehidupan kite ini tidak menjanjikan kebahagian sepanjang mase..Kadang kala manusia diasak dgn perlbagai ujian dan juga dugaan dr Nya..Sekirenya kite lemah..kita akan twos hanyutmengikut kata hati..bt0l kan?...dan tidak berusaha mencari jalan penyesalan tok menyelamatkan dri dan juga sesuatu keadaan...Kehidupan itu juga satu nikmat bg owg yg menghargainya dan menyedarinya..:))..

Renung-renungkan lhaa..:)) 

Thursday, 6 October 2011

Kata CiNTa UnTuK KeKaSiH


♥ Cinta adalah keajaiban karena cinta mampu merubah segala hal yang tak mungkin menjadi mungkin.

♥ Segala hal terindah kita tidak bias dilihat n' di sentuh, semua itu hanya bias di rasakan dengan hati yang tulus n' suci.

♥ Cinta akan kehilangan maknanya,jika belum tau apa arti jalinan kasih tanpa cinta, kasih n' sayang.

♥ Tatap lah aku sebelum kita berpisah dan saatQ terlalu lemah untuk menggapai cinta, tatapan itu akan selalu ada dalam hati mu.

♥ Cinta tidak dapat di ungkapkan tetapi cukup kuat untuk mengubah manusia dalam sekejap.

♥ Cinta penyembuh orang, baik yang memberikan maupun menerima cinta itu.

♥ Cinta adalah sebuah pengorbanan yang tulus, tanpa ada rasa pengorbanan cinta akan jauh.

♥ Datangnya cinta member sejuta kedamaian bagi 2 insan yang sama memiliki 1 hati.

♥ Sesuatu yang dicintai selalu indah tapi sesuatu yang indah belum layak dicintai.

♥ Cinta adalah caraQ bercerita tentang dirimu, caraQ menatap kepergian mu dan caraQ tersenyum, saat menatap indah wajahmu.

♥ Cinta, aku mencintaimu dengan bebas sehingga saat kau ingin berlabuh, disananlah senyumQ selallu memnanti kehadiranmu dengan cinta.

♥ Tak ada kejutan yang lebih ajaib dari pada mengetahui perasaan diri qTa saling mencintai.

♥ Kau adalah inspirasiQ, penyembuh luka dihatiQ yang dulu pernah hancur berkepingtetapi kau satukan hatiQ lagi dengan cintamu.

♥ Aku tak pernah menyesal mencintai mu, yang aku sesali mengapa tidak sejak dulu mencintaimu.

♥ Satu hal yang membuat kita kekuranganadalah cinta.

♥ Sepatah kata ini membuktikan bahwa cintaQ Cuma satu, hanya padamu akan ku berikan.

♥ Peganglah sebuah arti cinta, karena cinta dating dengan suci n' tulus.

♥ Gapai lah cintamu ungkapkan isi hatimu betapa kita mendambakan cinta.








Wednesday, 5 October 2011

Hanya Luahan Rasa

          Pejam celik pejam celik dah pul0k 1.19 pagi rupanya..pantas sungguh mase berlalu..sedar tak sedar sudah pagi..mataku bel0m mengantok lagi..entah apa yang difikirkan agaknya...malam berlalu begitu sahaja..pagi pula menjelma...dikala ini teringat aku pada seseorang pernah bertakhta dihatiku suatu ketika dahulu...tersenyum bila mengintai kembali kenangan dahalu...terlalu banyak kenangan antara aku dan dia..manis pahit kami lalui bersama...tetapi ianya terlalu singkat bagiku...engkau meninggalkan aku keseorangan begitu sahaja tanpa sebutir kata dari bibirmu..aku tidak tahu apakah kesilapanku terhadapmu sehinggakan engkau sanggup meninggalkan aku terkontang kanting tanpa arah..bagaikan orang gila aku dibuatnya..siang malam menunggumu pulang tapi ianya hanya sia2 sahaja..
       Adakah engkau mempunyai kekasih baru?...kekasih yang lebih hebat dari aku...aku tidak marah sekiranya engkau berterus terang paduku..tetapi jangan engkau menyiksa diriku sebegini...tetapi tidak mengapa aku redha dengan ketentuan ini...aku berharap agar engkau berbahagia bersama si dia,..biar lah kenangan antara kita mnjadi kenangan abadi bagiku...aku hanay mampu berdoa semoga engkau sentiase bergembira disamping insan yg tersayang...DAN AKU..akan teruskan hidup dengan tabah dan menanti satu sinar baru yang akan menyinari cahaya hatiku...

Sunday, 11 September 2011

......Cetusan Madah Untuk Renungan Bersama......

"Perjalanan hidup ini tidaklah seindah impian dan harapan.  Seandainya kita menyedari hakikat kehidupan pasti diri kita tidak tenggelam dalam khayalan.  Impian dan harapan yang keterlaluan sehingga lupa pada qada dan qadarnya."
"Orang yang berakal tidak berduka hati kerana kedukaan hati tiada faedahnya.   Banyak duka mengaburkan akal.  Tiada ia sedih kerana kesedihan tidaklah memperbaiki perkara yang telah terlanjur kerana banyak kesedihan mengurangi akal."
"Berlumba-lumbalah kamu mencari ilmu pengetahuan bererti kamu berlumba-lumba mencari kesenangan hidup dan berbahagia di hari muka."
"Orang tidak akan menyegani kamu kerana harta kamu sebaliknya orang menyenangi kamu kerana ilmu pengetahuan kamu itu."
"Untuk membina sebuah persahabatan terkadang mengambil masa bertahun-tahun lamanya.   Tetapi untuk memusnahkannya terkadang waktu tidak sampai sesaat pun.  Untuk itu jujur dan ikhlas adalah kunci dalam setiap persahabatan."
"Orang yang berilmu hadir dalam kelompok manusia yang jahil umpama setitik air hujan yang jatuh di atas tanah yang gersang."
"Kejayaan itu adalah milik semua orang.  Pengorbanan, masa dan sentiasa mengambil peluang untuk berusaha bersungguh-sungguh adalah jalan kearah destinasi kejayaan.  Ingatlah jika kita tidak tahu ke mana arah yang hendak dituju, maka kita seperti daun kering yang di terbangkan oleh angin."
"Orang yang paling dibenci ALLAH ialah orang yang suka bersengketa."
"Orang yang banyak berkata akan banyak silap dan orang yang banyak silap akan banyak dosa dan orang yang banyak dosa adalah neraka lebih layak untuknya."
"Barangsiapa memaafkan kesalahan orang islam, nescaya dimaafkan ALLAH kesalahannya di hari kiamat."
"Insan yang sentiasa berurusan dengan jalan ALLAH sentiasa merasakan hidup ini terlalu mudah dan indah.  Sesuatu halangan itu tidak dianggap sebagai masalah sebaliknya sebagai dugaan ALLAH untuk menguji iman mereka."
"Kawan setia sukar dicari tetapi apabila kamu sudah menjumpainya, pastikan kamu tidak kehilangannya."
"Nafsu mengatakan perempuan cantik atas alasan rupanya, akal mengatakan perempuan cantik atas alasan ilmunya, Hati mengatakan perempuan cantik atas alasan akhlaknya."
"Sebaik-baik berfikir ialah memikirkan tentang kebaikan orang terhadap kita dan kejahatan kita terhadap orang."
"Ilmu pengetahuan tanpa agama akan menjadi pincang, agama tanpa pengetahuan akan menjadi buta."
"Kejayaan tidak pernah berakhir dan kegagalan tidak pernah musnah.  Apa yang penting adalah ketabahan."
"Tuhan memberikan akal kepada manusia, yang membezakan daripada binatang.   Dengan akal, manusia dapat mengenal tuhan, dengan akal juga manusia dapat mempertimbangkan baik dan buruk.  Tanpa akal manusia seperti binatang."   -Hamka-
"Jangan menbuang waktu dengan menanti.  Sesungguhnya menanti itu biasanya diiringi dengan kemalasan."    -Internasional-
"Percaya kepada diri sendiri adalah rahsia untuk mencapai kejayaan."   -Ralph Waldo-
"Perkara yang dapat dibuat dan diselesaikan dalam sehari jangan ditangguh esok."   -Pythagoras-
"Tidak semua yang kita ingini mampu kita perolehi sebagaimana tidak semua yang kita perolehi adalah yang kita inginkan."  -Ahmad-
"Ilmu itu iman dan amal itu pengikutnya."  -Imam Al- Ghazali-
"Ilmu itu di dalam dada bukan di tulisan."  -Hukama-
"Siapa yang tidak dapat memimpin dirinya sendiri, tidak akan mampu untuk memimpin orang lain."   -Walter b. Pitkin-
"Akal adalah alat hidup dan pedoman fikiran manusia tetapi ia terbatas di dalam lapangannya.  Ada beberapa perkara dalam hidup yang tidak dapat kita faham, tetapi dapat dirasa menerusi hati."   -Voltaire-
"Walaupun tiada seorang yang melihat apa yang anda kerjakan ketahuilah bahawa tuhan melihatnya.   -Anomin-
"Perasaan merendah diri itu sangat aneh.  Ketika merasa yang kita mempunyainya, kita kehilangannya."   -E.b.Hulse-
"Yang penting ialah apa yang terjadi dalam diri kita bukan kepada diri kita."   -Allston-
"Hadapilah sesuatu apabila ianya mendatang.  Tetapi cuba jadikan sesuatu supaya ia datang seperti mana anda suka menghadapinya."  Emily Dickinson-
"Kita tidak pernah menyedari betapa baiknya peringatan kita sehinggalah kita cuba melupakan sesuatu."  -Franklin D. Jones-
"Saat itu mungkin sekejap sahaja, tetapi peringatannya adalah buat selama-lamanya."  -Bud Meyer-
"Dia yang tidak boleh memaafkan orang lain menjahanamkan jambatan yang mesti dilaluinya sendiri.  -George Herbert-
"Optimission, cheerful, never-failing assurance in the outcome of every undertaking is one of the most powerful aids to success.   -Emerson-
"Consider how had it is to change yourself and you will understand what little chance you have trying to change others."  -Voltaire-
"It is only the ignorant who despise education."  -Publicius Syrus-

Friday, 13 May 2011

Maddi Jane - Price Tag (by Jessie J) with lyrics

Bruno Mars - Grenade [Official Music Video]



Layan.......

Saturday, 7 May 2011

~~~BiLe KiTe MenYaYanGi SeSeOraNG~~~

Waktu bercinta semuanyer indah bukan....same jg seperti aku..terase diri ingin dicintai,dibelai seprti mane pasangan kekaish lain yg memadu kasih hingga ke jinjang pelamin n memenuhi segala impian yg diimpikan bersame..aku juga da impian sendri yg ingin dicapai bersame2 insan tersyng tp apakah daya smua itu hanyalah angan2 saje....dapatkah aku memenuhi segala impian yg aku inginkan???...

                 ~~~bile kite sygkn seseorg,kite xtau kn napelah kite jatuh syg kt dye?yg kite tau..kite dh sayang.n even dye sakitkn hati kite..kite layan...kite tetp maafkn..kite tetap terime die..sbb kite sayangkn dye...kan??~~~

                                             COUPLES GAMES

Biler kiter syg org tu
Kite tnggu die lame pun xpew
Tp bile dy tunggu kite??dia mrh2
Ati kate ala,adatlah tu ada yg menunggu n ditnggu kan...

Bile kiter syg org tu
Kite xtitow pun xpe lyn dye sowg je yg tgh b0san,
Tp biler kite b0san ada dye lyn kite x?
Bukn selalu nk dilayan pun an..
Ati kate ala xpela myb dye busy agakyer

 Bile kiter syg org tu
Kiter bercerita ngn dia,citer ngn tunggul g baek
Tp bile dye bercerite ngn kite,kite dgr,sepatah2 kite kene ingt pe yg dy cerite
Lau x nnt tene marah lak ngn dye..
Ati kate xpe syg la katakan...

Bile kiter syg org tu
Kiter snggup bg dye rest bile dye letih
Tp bile kite letih ada dy fhm x..?..pastu ckp bukn2...
Adil ke?? Ati kate,ala bkn selalu pun kan..

Bile kiter syg org tu
Kite jdi cm org giler dgr dye saket,
Tp bile kite saket,dye ciap kua g ngn kwn2 dia..
Ala ati kate,xpe..xkn dye nk berkepit jer 24 jam ngn kite an

Bile kiter syg org tu
Kite xpernh pentingkn dri sendri
Tp dye hipokrit thp gaban ..btol..geram taw
Ati kate,xper die mmg cmtu so tene terime lak..tol x

Bile kiter syg org tu
Kiter syg nk tnggalkn dy tuk selama2nya
Tp dye da fikir cmtu x?xsemua org akn berfkiran cmtu
Wlpun kite saket,dye kate kt kite ala saket2 biase je tu jgn nk mgarut
Ati kate, cmnelah dye bile kite xda nnt mesti dye happy agaknyer

Biler kite syg org tu
Kite xsnggup tgk dye menderita
Tp dye xpernh hargai dri kite
Ati kate,tau x btape kite sygkn dye???

Bile kite syg org tu
Kite snggup tnggalkn dye tuk selamanye untuk dye bahagie
Tp adkah dye tahu pngorbanan kite???
Ati kate,xpe janji di bahagia sudh

Dan....
Bile kite tinggalkn die selame2nya
Dye dtg ziarah pusara kiterr
Dye kate dye mntak maaf sbb prnh mngate mngumpt kite
Dye mnta maaf sbb prnh uat kite tnggu lme
Dye mnta maaf sbb prnh x iraukn col n msg kite
Dye mnta maaf sbb prnh xdgr luahan ati kite
Dye mnta maaf sbb prnh uat kite kelapan dsbbkn dye
Dye mnta maaf sbb prnh lukekan ati kite
Dye mnta maaf sbb prnh ganggu wktu rest tuk kite
Dye mnta maaf sbb prnh xiraukn saket kite
Dye mnta maaf sbb prnh pentngkn dri sndri
Dye mnta maaf sbb xpernh tgk penderitaan kite

Bile kite syg org tu
Kiter uat smuanya kan??
Tp dye xfhm2 an??

Dan.....
Bile kite tinggalkan dye
Dye dtg pd kite n kate sorry....
Sorry???selepas lukekan ati kite
Begitu mudah untuk meminta maaf

Bile kite syg org tu
Kite kate xpelah
Aku dh tnggalkn dunia
Moga nnt dye bhgia tnpa kite..
Dan ati kite kate
Xpela ape2 pun yg dye uat Kite ttp SAYANG org tu..

P/S : Sukar ke untuk meminta maaf pada org yg kite telah uat silap???

Thursday, 5 May 2011

i LoVe THiNGS THaT MaKe U SmiLeS

  

~~Kadang-kadang kite terpakse menyintai seseorang dr jauh dan meninggalkannye di tangan Tuhan...Kita juga mungkin akan menangis kerana mencintai orang yg salah,namun satu hal yg pasti,kesalahan dan kesilapan itu menjadi pengalaman yg berguna untuk kite menemui cinta dan juga org yg tepat...cinta sejati  harus dikedua2 pihak tp tulah yg menyukarkn kite untuk mendapatkannyer..betol x..tapi kan kadang2 kite perlu berlari untuk melihat adakah ada seseorg akan mngejar kite dan memujuk kite kembali??...we see okey...akan ku tngu saat itu untuk kali ke dua...:)...alangkah indahyer mase lalu kan..detik2 indah antara aku dan dia tp itu smua kenangan bagiku..

~~~Kadang2 ketawa bukanlah sesuatu  yg dilakukan untuk bersenang2...kadang2 ianya adalah satu perlarian dr memikirkan terlalu byk msalah...Korunk mungkin mempunyai smua hal didunia tp TANPA CINTA kamu smua tiada ape2 pun..SEMUANYA KERNA CINTA...teringin sekali lagi untuk merase ape itu cinta..walaupun hatiku dlu pernh dihancur tp xbermakne tok aku MENCARI CINTA....ha3..lau diimbas kembali lucu pun da..tp kesedihan dihati nie tetap terase smpai sekrang....ORANG KATA JANGAN MEMBENCI ORANG YG MEMBENCI DRI KITE TOL KEW??..DAN MAAFKAN ORANG YG TIDAK MENGERTI.....

~~~AKU SAYANG KAMU~~~

Wednesday, 4 May 2011

"cinta kepada bunga akan layu,cinta kepada manusia akan berpisah dan cinta kepada ALLAH s.w.t akan abadi"


          Cinta itu memg indah....tp apakah akan selamanyer mnjadi indah dlm hati kite????
sulit diungkapkan dan hanya bisa kite rasekn....tiada jawaban atas kate2 cinta....:)

Loading...

Template by:

Free Blog Templates